ARAU BAH????

Astaghfirullahalazim........Arau dah banjir ker????Jom baca berita oke.....


KANGAR 29 Mac – Kerajaan negeri mengeluarkan amaran berjaga-jaga kemungkinan berlaku banjir besar di negeri ini berikutan hujan lebat yang berterusan sejak petang semalam sehingga hari ini.

            Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Md. Isa Sabu berkata, setakat petang ini tujuh keluarga telah dipindahkan iaitu tiga keluarga di Kampung Syed Omar, Bintong dan empat keluarga dari Kampung Tok Kandang di sini telah dipindahkan ke surau berhampiran berikutan rumah masing-masing dinaiki air.

           Katanya, keenam-enam pintu air di Empangan Timah Tasoh telah dibuka petang ini berikutan paras air yang melebihi paras normal 29.4 meter sekali gus menyebabkan paras air di sungai-sungai utama melimpahi tebing seperti kawasan Pangau, Bintong, Batu Bertangkup dan Titi Tinggi, di Padang Besar.



 Jika ada sebarang masalah atau aduan berkaitan banjir,sila hubungi Bilik Gerakan Banjir di nombor berikut : 04- 9768 532.....Semoga warga Perlis dan Kedah bersiap sedia untuk menghadapi banjir.....Mintak2 la,banjir xseteruk sebelum2 ini......Warga Utara baru saja berdepan banjir pada Disember lepas.....Walopun rumah shaya xpernah kena banjir,tp jd mcm pulau disebabkan semua jalan keluar,dilanda bah.....

♥ TERIMA KASIH SUDI SINGGAH | TINGGALKAN JEJAK ANDA ♥

No comments:

Post a Comment

This blog fully designed by ME.MY.I| Alright reserved by NURUL AIN