C.I.N.T.A.K.I.T.A

Cinta itu fitrah. Allah beri kepada sesiapa yang dia kehendaki. Kita tidak boleh memaksa diri mencintai orang kerana perasaan yang beputik dalam hati, segalanya kurniaan Allah. Dan islam melayan perasaan-perasaan itu sebagai suatu fitrah.

Salahkah jatuh cinta?

Sungguh! Ia bukan suatu kesalahan. Tetapi mengapa ramai yang meletakkan 'kau telah melakukan dosa besar' hanya kerana seorang ikhwan itu jatuh cinta kepada seorang akhawat?

Ada jalannya! iaitu bernikah!


Ya.Tidak wajar untuk mengingati orang lain lebih daripada Allah kerana dalam surah al-Anfal ayat 2, sifat mukmin sejati itu ialah "apabila disebutkan nama Allah, maka gementarlah hati-hati mereka"

Satu nota refleksi. Kebanyakan kita, apabila disebut nama orang yang kita suka itu, gementar hati kita. Rasa terbuai-buai, sedangkan apabila nama Allah disebut, tidak pula terasa apa-apa! Adilkah kita membahagiakan hati kita dengan cara begini?
Jika di saat ini kalian sudah ada pacar, maka jalan terbaik ialah nikah! Jika tidak mampu, BERUBAH KEPADA KEBAIKAN, kerana ini menjadikan cinta itu cinta yang bermatlamat.

Cinta Yang Bermatlamat.

Iaitu cinta yang meletakkan syurga Allah sebagai destinasi. Dengan sendirinya, pihak lelaki dan pihak wanita akan merubah diri. Apa yang Allah suka, itulah apa yang sepatutnya pasangannya suka. Dengan ini juga, tidak akan berlaku....
  • Bergayut di telefon, kerana kedua-dua belak pihak faham yang ada banyak benda yang mereka patut dahulukan
  • Membazir beri hadiah selalu, kerana mereka faham selepas kahwin lagi banyak duit nak kena pakai
  • Bermanja-manja, kerana mereka faham bahawa itu ialah nikmat selepas nikah
Kesimpulan.

"Kita cuma perlu ubah cara kita bercinta, dengan menjadikan cinta itu bermatlamat, iaitu syurga"

Wanna break the relationship? I hope not. Better change then!!!!
 
cinta dan sayang, serta semua perasaan yang dirasakan adalah kurniaan dari ALLAH. cintailah sekadarnya, bencilah sekadarnya. Hanya Allah yang Maha Kekal ♥.

impian :- cuba matangkan diri dan berfikiran positif ddalam hubungan bersama Incik Kekasih Hati......Miss You So Much......

 


♥ TERIMA KASIH SUDI SINGGAH | TINGGALKAN JEJAK ANDA ♥

No comments:

Post a Comment

This blog fully designed by ME.MY.I| Alright reserved by NURUL AIN