BMI yang stabil mencantikkan tubuh badan..... =.=

Fuhfuh...~~~Assalamualaikum....lamanya aku xhupdate belog ni...kompem dah berhabuk berkarat berdaki semua lah...hehhe....kali ni aku nak story pasal BMI...apa tu BMI????BMI is stand for Body Mass Index.....iaitu balance berat badan and tinggi kita.....oke...meyh aku setory pasl diri aku yang cumel ni.....**perasan gle....**xsuka,xpyh scrolldown baca....


gambar kiri tyme 15/5/2011 (62kg).....gambar kanan tyme 29/10/2011 (53kg).....ada nampk beza x???mst x kn....yerla...tgk gmbr,xnmpk la.....kwn2 yg nampak aku depan2,nmpk beza....mcm mana boleh jd cmni???sbbnya biarlah aku jer yg tau....dan cara2 nya,balancekan makanan....means kandungan makanan,...protein,karbohidrat,zat besi n so on kna la sekata.....xmau makan ikt sdp mlt perut ja...nty OBESE,baru tau....heheh....

oke2,meyh tgk jadual bawah ni nak tau BMI korg.....xpyh nak baca bnyk2...aku tau,korg pn mst xsuka membaca banyak2 kan...macam aku jugak....=.= .....



So,inilah aku yg skrg.....sapa yg pernah tgk gmbr aku b4 b4 ni,kompem nampk perbezaan....**bangga sebentar** ikt suka lah..ni belog aku kn.....T___T.....



p/s : xpyh la nak berdiet seksa diri bagai2....n yg pntng xpyg nak makan produk yg xketahuan tu...juz imbangkan makan sudah lah...n bnykkan exercise ntk sehatkan badan.....
♥ TERIMA KASIH SUDI SINGGAH | TINGGALKAN JEJAK ANDA ♥

No comments:

Post a Comment

This blog fully designed by ME.MY.I| Alright reserved by NURUL AIN